Ewaluacja
Przed wysłaniem wniosku o weryfikację osiągnięć prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami:

Zespół ds. URSA weryfikuje TYLKO poniżej opisane osiągnięcia.

Wszystkie załączone pliki powinny być przesłane w formie pdf - nazewnictwo plików zgodnie z punktami w zarządzeniu.

W opisach znajdziecie Państwo wytyczne do każdego punktu:

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa B punkt 1) przygotowanie szkolenia podnoszącego umiejętności dydaktyczne obejmującego min. 6 godzin i 8 uczestników dla kadry z co najmniej dwóch jednostek, innych niż jednostka organizująca szkolenie

  • szkolenie musi być potwierdzone listą obecności, programem oraz z wyraźnym wskazaniem dwóch różnych jednostek
  • można wskazać nie więcej niż 1 szkolenie

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa B punkt 2) przygotowywanie/redakcja materiałów e-learningowych, filmów dydaktycznych lub innych materiałów dydaktyczno-szkoleniowych (5 pkt na każde 15h trwania kursu dla przedmiotu na danym kierunku),

  • forma plików e-learning oraz filmy - printscreny właściwie opisane: widoczna informacja o wadze materiału, terminu dodania, data aktualizacji (opcje te należy zmienić w ustawieniach),
  • za materiały dydaktyczno-szkoleniowe rozumie się rodzaj konspektu do wykładów, szersze opracowanie tematu,
  • w przypadku materiałów dydaktyczno-szkoleniowych, które są przekazywane drogą e-mail studentom, należy dołączyć prinscreen z e-mail potwierdzający udostępnienie materiałów studentom,
  • e-learning oraz filmy:
    • prowadzony w ramach przedmiotu w aspekcie dodatkowym,
    • coś co poszerza wiedzę studenta,
    • realizowane w ramach godzin nie kontaktowych,
    • podczas e-learningu powinno przedstawić się coś więcej niż wynikające z zajęć,
    • tzw. mikrokurs, gdzie dany student wychodzi bogatszy o wiedzę dodatkową.
  • nie można zgłaszać co roku tego samego, nawet jeśli dana prezentacja/materiał wykazywana jest w kolejnej ewaluacji wymagane jest od nauczyciela wyjaśnienie w jakim zakresie prezentacja została zmieniona,
  • osiągnięcie wskazywane jako B2 nie można powielać w A5.

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa B punkt 6) odbyte zagraniczne szkolenia (stacjonarne lub online) na kursach podnoszących kompetencje dydaktyczne zgodne z profilem dydaktycznym jednostki,

  • szkolenie zagraniczne jest to szkolenie prowadzone przez podmiot zagraniczny, w którym prowadzącymi są osoby z zagranicy,
  • jako potwierdzenie uczestnictwa uznaje się imienny certyfikat
  • szkolenie powinno być nie krótsze niż 180min aby zostało uznane
  • w przypadku przedstawienia kilku certyfikatów szkoleń krótszych niż 180 min, jest możliwość łączenia szkoleń w grupy dające min 180 min, należy wówczas w jednym pliku pdf przesłać grupę certyfikatów

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 7) prowadzenie zajęć na kursie podnoszącym kompetencje dydaktyczne (min. 3 godziny i 8 uczestników) dla kadry z innej jednostki niż jednostka organizująca szkolenie.

  • musi być wskazana informacja o prowadzeniu zajęć dla innej jednostki

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 14) udział w programie tutoringowym,

  • przez udział w programie rozumie się bycie tutorem na UM w Lublinie a nie udział w szkoleniu tutoringowym

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 17) odbyte krajowe szkolenia na kursach podnoszących kompetencje dydaktyczne, w tym szkolenia i kursy merytoryczne zgodne z profilem zajęć prowadzonych w jednostce, rekomendowane przez uznane towarzystwa naukowe, konsultantów krajowych lub CMKP lub szkolenia wewnętrzne prowadzone w Uniwersytecie, oraz w ramach URSA- max. 8 pkt,

  • wymóg podpisu kierownika na certyfikacie szkolenia potwierdzający zgodność szkolenia z profilem jednostki,
  • za szkolenie może być uznane:
    • spotkanie naukowo-szkoleniowe – certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu lub dowód w postaci programu w którym powinna być informacja o elementach szkolenia,
    • konferencja naukowo-szkoleniowa – jako szkolenie,
    • webinary – wymagane załączenie informacji o tematyce szkolenia, plan programu szkolenia, webinary cykliczne trwające godzinę łączyć w grupy (min. 180min),

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 18) udział w konferencji dydaktycznej, dydaktyczno-naukowej, naukowej, klinicznej lub kliniczno-dydaktycznej:

  1. udział czynny - max. 4 pkt,
    • przez udział czynny rozumie się wystąpienie w formie wykładu, posteru,
    • członek komitetu organizacyjnego w konferencji nie stanowi udziału czynnego i wykazywany powinien być w innych punktach,
    • udział czynny w konferencji jako udział w panelu dyskusyjnym konferencji– osiągnięcie powinno być wykazywane w części organizacyjnej,
    • w przypadku wysyłania programu konferencji potwierdzającym czynny udział wymóg zaznaczania swojej aktywności w programie,
  2. udział bierny - max. 2 pkt,
    • konferencje, sympozja, które miały informację o przyznaniu punktów do szkolenia ustawicznego traktujemy jako konferencje a nie jako szkolenie.

Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 23) przygotowanie szkolenia podnoszącego umiejętności dydaktyczne dla zespołu pracowników zgodnie z przyjętym planem szkoleń wewnątrzzakładowych zatwierdzonym przez Kierownika jednostki organizacyjnej UM w Lublinie (potwierdzone programem szkolenia i listą uczestników) - max. 1 szkolenie w roku akademickim

  • wymóg przedstawienia planu szkoleń wewnątrzzakładowych
  • wymóg przedstawienia programu szkolenia oraz podpisanej listy obecności
  • wymiar szkolenia min.180 min

Osiągnięcia organizacyjne - Grupa B punkt 23) koordynator szkoleń dla nauczycieli, pracowników i studentów z nowych narzędzi dydaktycznych takich jak: Moodle, MsTeams, CMET - max. 6 pkt,

  • potwierdzenia przez kierownika o byciu koordynatorem

Osiągnięcia organizacyjne - Grupa B punkt 24) koordynator szkoleń, kursów dla nauczycieli, pracowników i studentów podnoszących umiejętności posługiwania się językiem obcym - max. 3 pkt.

Uwagi dodatkowe:

  • pliki w pdf tylko i wyłącznie
  • nazewnictwo plików zgodnie z zarządzeniem,
  • formularz dostępny na stronie URSA dotyczący załączania plików do uznania przez zespół,

Wniosek do Zespołu ds. Ustawicznego Rozwoju Sprawności Akademickiej o weryfikację osiągnieć:

(dostępny tylko po zalogowaniu poprzez CEM System)

Wypełnij

Szanowni Państwo,

celem powołania URSA jest opieka nad indywidualnym planem rozwoju pracownika poprzez kształtowanie kompetencji zawodowych niezbędnych do efektywnego wykonywania obowiązków dydaktycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą szkoleniową oraz do współtworzenia tej inicjatywy.

Pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Dziękujemy

Kontakt

Dorota Bilska
tel.: 81 448 50 79
e-mail: ursa@umlub.pl

logo item
logo cem
logo csm
logo mediq
logo hqmeded
autor: Rafał Szyszko
© 2022-2023 Uniwersytet Medyczny w Lublinie