Zespół ds. URSA weryfikuje TYLKO poniżej opisane osiągnięcia.
Wszystkie załączone pliki powinny być przesłane w formie pdf - nazewnictwo plików zgodnie z punktami w zarządzeniu.
W opisach znajdziecie Państwo wytyczne do każdego punktu:
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa B punkt 1) przygotowanie szkolenia podnoszącego umiejętności dydaktyczne obejmującego min. 6 godzin i 8 uczestników dla kadry z co najmniej dwóch jednostek, innych niż jednostka organizująca szkolenie
- szkolenie musi być potwierdzone listą obecności, programem oraz z wyraźnym wskazaniem dwóch różnych jednostek
- można wskazać nie więcej niż 1 szkolenie
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa B punkt 2) przygotowywanie/redakcja materiałów e-learningowych, filmów dydaktycznych lub innych materiałów dydaktyczno-szkoleniowych (5 pkt na każde 15h trwania kursu dla przedmiotu na danym kierunku),
- forma plików e-learning oraz filmy - printscreny właściwie opisane: widoczna informacja o wadze materiału, terminu dodania, data aktualizacji (opcje te należy zmienić w ustawieniach),
- za materiały dydaktyczno-szkoleniowe rozumie się rodzaj konspektu do wykładów, szersze opracowanie tematu,
- w przypadku materiałów dydaktyczno-szkoleniowych, które są przekazywane drogą e-mail studentom, należy dołączyć prinscreen z e-mail potwierdzający udostępnienie materiałów studentom,
-
e-learning oraz filmy:
- prowadzony w ramach przedmiotu w aspekcie dodatkowym,
- coś co poszerza wiedzę studenta,
- realizowane w ramach godzin nie kontaktowych,
- podczas e-learningu powinno przedstawić się coś więcej niż wynikające z zajęć,
- tzw. mikrokurs, gdzie dany student wychodzi bogatszy o wiedzę dodatkową.
- nie można zgłaszać co roku tego samego, nawet jeśli dana prezentacja/materiał wykazywana jest w kolejnej ewaluacji wymagane jest od nauczyciela wyjaśnienie w jakim zakresie prezentacja została zmieniona,
- osiągnięcie wskazywane jako B2 nie można powielać w A5.
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa B punkt 6) odbyte zagraniczne szkolenia (stacjonarne lub online) na kursach podnoszących kompetencje dydaktyczne zgodne z profilem dydaktycznym jednostki,
- szkolenie zagraniczne jest to szkolenie prowadzone przez podmiot zagraniczny, w którym prowadzącymi są osoby z zagranicy,
- jako potwierdzenie uczestnictwa uznaje się imienny certyfikat
- szkolenie powinno być nie krótsze niż 180min aby zostało uznane
- w przypadku przedstawienia kilku certyfikatów szkoleń krótszych niż 180 min, jest możliwość łączenia szkoleń w grupy dające min 180 min, należy wówczas w jednym pliku pdf przesłać grupę certyfikatów
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 7) prowadzenie zajęć na kursie podnoszącym kompetencje dydaktyczne (min. 3 godziny i 8 uczestników) dla kadry z innej jednostki niż jednostka organizująca szkolenie.
- musi być wskazana informacja o prowadzeniu zajęć dla innej jednostki
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 14) udział w programie tutoringowym,
- przez udział w programie rozumie się bycie tutorem na UM w Lublinie a nie udział w szkoleniu tutoringowym
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 17) odbyte krajowe szkolenia na kursach podnoszących kompetencje dydaktyczne, w tym szkolenia i kursy merytoryczne zgodne z profilem zajęć prowadzonych w jednostce, rekomendowane przez uznane towarzystwa naukowe, konsultantów krajowych lub CMKP lub szkolenia wewnętrzne prowadzone w Uniwersytecie, oraz w ramach URSA- max. 8 pkt,
- wymóg podpisu kierownika na certyfikacie szkolenia potwierdzający zgodność szkolenia z profilem jednostki,
-
za szkolenie może być uznane:
- spotkanie naukowo-szkoleniowe – certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu lub dowód w postaci programu w którym powinna być informacja o elementach szkolenia,
- konferencja naukowo-szkoleniowa – jako szkolenie,
- webinary – wymagane załączenie informacji o tematyce szkolenia, plan programu szkolenia, webinary cykliczne trwające godzinę łączyć w grupy (min. 180min),
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 18) udział w konferencji dydaktycznej, dydaktyczno-naukowej, naukowej, klinicznej lub kliniczno-dydaktycznej:
-
udział czynny - max. 4 pkt,
- przez udział czynny rozumie się wystąpienie w formie wykładu, posteru,
- członek komitetu organizacyjnego w konferencji nie stanowi udziału czynnego i wykazywany powinien być w innych punktach,
- udział czynny w konferencji jako udział w panelu dyskusyjnym konferencji– osiągnięcie powinno być wykazywane w części organizacyjnej,
- w przypadku wysyłania programu konferencji potwierdzającym czynny udział wymóg zaznaczania swojej aktywności w programie,
-
udział bierny - max. 2 pkt,
- konferencje, sympozja, które miały informację o przyznaniu punktów do szkolenia ustawicznego traktujemy jako konferencje a nie jako szkolenie.
Osiągnięcia dydaktyczne - Grupa C punkt 23) przygotowanie szkolenia podnoszącego umiejętności dydaktyczne dla zespołu pracowników zgodnie z przyjętym planem szkoleń wewnątrzzakładowych zatwierdzonym przez Kierownika jednostki organizacyjnej UM w Lublinie (potwierdzone programem szkolenia i listą uczestników) - max. 1 szkolenie w roku akademickim
- wymóg przedstawienia planu szkoleń wewnątrzzakładowych
- wymóg przedstawienia programu szkolenia oraz podpisanej listy obecności
- wymiar szkolenia min.180 min
Osiągnięcia organizacyjne - Grupa B punkt 23) koordynator szkoleń dla nauczycieli, pracowników i studentów z nowych narzędzi dydaktycznych takich jak: Moodle, MsTeams, CMET - max. 6 pkt,
- potwierdzenia przez kierownika o byciu koordynatorem
Osiągnięcia organizacyjne - Grupa B punkt 24) koordynator szkoleń, kursów dla nauczycieli, pracowników i studentów podnoszących umiejętności posługiwania się językiem obcym - max. 3 pkt.
Uwagi dodatkowe:
- pliki w pdf tylko i wyłącznie
- nazewnictwo plików zgodnie z zarządzeniem,
- formularz dostępny na stronie URSA dotyczący załączania plików do uznania przez zespół,
Wniosek do Zespołu ds. Ustawicznego Rozwoju Sprawności Akademickiej o weryfikację osiągnieć:
(dostępny tylko po zalogowaniu poprzez CEM System)